Netflix økser flere shows

Faste brugere af Netflix vil vide at antallet af nye shows er eksploderet her på det sidste.
Så meget at det nærmest er umuligt at følge med.
De amerikanske er der naturligvis flest af, men de “regionale” serier, der kan være fra Latin Amerika eller fra Et land i Europa, begynder også at banke på.
Desværre dækker det ikke over det faktum, at der faktisk er en del – lidt for målrettede – eller “reelt elendige” serier, der har fundet vej til denne streamer, som egentligt ikke er værd at spilde tid på.
Alt sammen noget Netflix nu ser ud til at have besluttet sig for at gøre noget ved.
Metoden er ikke overraskende “økse metoden” der er dækker over at en bunke serier ligges i graven, typisk efter første sæson.
Serier som “The Get Down”, “Bloodline”, “Sense8” og nu også “Marco Polo” er alle erklæret totalt døde.
Flere måske endda DOA, hvilket vi jo ikke kan vide, da ingen – udenfor – kender til antallet af seere, til de enkelte shows.
CEO Reed Hastings, skulle have været ude med et par meldinger om at “øksen” er på vej til at blive en del mere brutal.
Ampere Analytiker, Richard Broughton, der rent faktisk vurderer “kvaliteten” af TV serier ( og film ) siger:
-Since 2015, Netflixs catalogue of Originals has dropped in quality by roughly 4%, as estimated using Ampere’s own quality measure, starter han og fortsætter.
-The shows which Netflix has cancelled have all fallen below a cost versus interest threshold. Ampere has calculated a simple cost-effectiveness ratio for Netflix Originals (weighing up show cost relative to the volume of quality-weighted IMDB reviews) which illustrates that Netflix’s cancelled shows (with the single exception of “Bloodline”) all fall below the levels of cost-effectiveness achieved by its renewed titles, slutter han og understreger dermed at det rent faktisk er muligt at ”måle kvaliteten” på de enkelte serie, der set herfra er faldet væsentligt mere end 4 procent siden 2015.
Bunken af serier, der – ærligt talt – er så målrettet “unge piger”, “kvinder” eller “hele familien” er – igen set herfra – så næsten overvældende at der snart er langt imellem “relevante serier”, for mænd/drenge, ganske som seere der efterspørger mere fantasifulde serier, ligeledes må tjekke andre streamere ud.
Et eksempel er FX, der netop hat taget hul på “Snowfall”, der er en historie ( lidt “narcos agtig” ) om CrackCocaine og dette “fænomens” ankomst til USA i 80erne.
Vi har fundet en promo ( for ep2 så der er SPOILERS i denne promo, red. ), som du kan se nederst, i håbet om at du har fantasi til at forestille dig hvordan Netflix ville have smadret dette show i “clicheer” og det der er værre, hvis det havde været deres serie.
Nu når vi alligevel er igang, får du også lige en promo for “Claws”, der igen ligner “en clichee”, der i den grad ender som noget helt andet, uden helt at droppe de oplagte “jokes”.
Tilbage hos Netflix, er “Stranger Things” en af de bedste shows. Ikke i forhold til seere, eller handling.
Udelukkende i forhold til den måde Ampere måler seriers “kvalitet” på.
Kort efter kommer “13 Reasons Why” og så “Narcos”.
Til sammenligning har “The Get Down” end ikke formået at få mediernes opmærksomhed, suppleret af at det er pænt dyrt at lave et “80er show”, der jo – lidt – er nødt til at ligne det som enkelte stadig kan huske.
Forresten noget serien blev beskyldt for ikke at leve op til, da det meste lignede kopier hvorfor hele serien havde et såkaldt “fake 80er look”, der kunne tænkes at være medvirkende til at seerne blev væk.
Netflix skulle dog uanset være på vej med en masse nye serier, der – vel sagtens – ender med at gøre mange af størrelsens kunder glade.
Eller i det mindste tilfredse.


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.